تربیت اسلامی حلقه مفقوده در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی

رضوان باقلاچی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل در همایش پیشگیری از خودکشی ضمن ارج نهادن به پاس دست اندرکاران متعهد، خدوم و دلسوز بهزیستی استان از مجموعه تلاش های صورت گرفته قدردانی کرد.

 مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل در خصوص مباحث و موارد خودکشی و سایر آسیب های اجتماعی گفت: بحمداله در سایه مطالعات و بررسی های صورت گرفته دبیرخانه پیشگیری از هر گونه اقدام به خودکشی به دانشگاه علوم پزشکی محول شد تا با برگزاری جلسات مستمر و تدوین سند ملی پیشگیری از خودکشی و همچنین بومی سازی آن  نسبت به حساس سازی موضوع و انجام اقدامات تخصصی همت نماید.

 باقلاچی افزود: گاهاً مشاهده می شود که اقدام کنندگان به خودکشی و یا افکار آن بدور از هرگونه اطلاعات و پیامدهای آن  در مواجهه با مسایل مستاصل مانده و خطرات بسیاری را متوجه جامعه می کنند که بر تمامی ارگان ها و دستگاه های اجرایی لازم و ضروری هست که نسبت به آماده سازی افراد برای روزهای سخت، طاقت فرسا و دشوار احساس وظیفه و تعهد کنند.

وی بر لزوم فراگیری و اهمیت بخشی به آموزش های کابردی برای ادامه زندگی هم تاکید کرد وگفت: با توجه به شرایط اجتماعی جامعه امروزه به این قبیل آموزش ها نیازمند هستیم  و در این میان نهادهای آموزشی بویژه آموزش و پرورش، خانواده و محیط های آموزشی می توانند با برنامه ریزی های درست و بهره خواستن از تلاش های صورت گرفته در دیگر ممالک، کودکان را با آماده سازی بهتر و هدفدار به جامعه تحویل دهند.

این مسئول در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع هوش مصنوعی و تاکید و اهتمام ویژه مقام معظم رهبری نسبت به این موضوع روز و مهم گفت: امروزه با یاری جویی از توان هوش مصنوعی بسیاری از موارد قابل کنترل و پیشگیری هستند لذا بهتر است با استفاده از نظرات متخصصان و اندیشمندان صاحب نظر بحث پیشگیری، توانمند سازی آموزش و تربیت نسل های آینده با برنامه ریزی های درست و اصولی موفق عمل کنیم.

باقلاچی در ادامه سخنان خود بر اهمیت موضوع تربیت اسلامی هم اشاره کرد وگفت: در حال حاضر حلقه مفقوده تربیتی بویژه در بحث آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آنها بحث تربیت اسلامی می باشد که با یاری خواستن از آموزه های دینی و اسلامی بهترین نتیجه  را می توان بدست آورد.

وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت آموزش  و پرورش برای ارتقای مهارت های زندگی و استفاده از ظرفیت علم نوین و هوش مصنوعی را تداوم بخش زندگی سالم، پرنشاط، ایمن، وموفق از انتظاراتی هستند که باید از جامعه اسلامی مطالبه و انجام داد.

کد خبر 116892

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد